Kaseh Diberi

~Hobi~


Mengisi masa lapang dengan kepelbagaian aktiviti? Menjadi
Murobbi, perancang program, promoter, berlajar, mahupun membuat 'tahi mata' dan lain2. Saya suspek dengan kepelbagaian aktiviti anda terutama bagi lepasan SPM '08. Mari! Ingin saya kongsi bersama aktiviti masa lapang saya yang baru..
warna kegemaran ku. Biru~

Mungkin ada yang mahu mengomen, bagi saya yang mendengar pendapat2 yang boleh di percayai, saya mengambil pendapat yakni "boleh bermain alat muzik selagi tidak melalaikan".
anda punyai komen tersendiri?tinggalkan pesanan ya, akan saya hargai komentar anda. Susah. Sakit jari-jemari. Putus tali tidak sampai 10min membeli gitar,sobsobsob. 'Petak'. Biarpun begitu tabah ku pelajari hobi baru ku ini dengan asyik dan tidak melalaikan. Akan. Akan ku pelajari hingga mahir. Lagu pertama akan ku pelajari ialah 'Life is wonderful'tekan lorh nyanyian Jason Mraz.


video
>buat mereka yang punyai minat seperti ku.


>komentar setakat ini:-

Keluarga: "sejak bile knaR beli gitar ni?". Muka manis juga masam.
Saudara: "wah! bagus tu."
Rakan: setakat ini. "pape tah~".
........
Komentar anda?

Indahnya Hidup Ini >.<

Ku katakan, indahnya hidup ini.
Langit biru yang memenuhi bumbung,
Awan putih yang menghiasi bumbung,
bisa melapangkan jiwa2 yang sempit yang kusut.

Ku katakan, indahnya hidup ini.
Tumbuh2an mekar menghijau,
Bungan2 yang mewarnai bumi,
Berdiri menceriakan suasana,
Menyegarkan pandangan majasi ini,
Ya! Tumbuhan itu sentiasa mewarnai.

Ku katakan, indahnya hidup ini.
Rakan yang menceriakan hari2,
Memberi harapan untuk terus berdiri,
Biarpun aku bertatih, mereka setia membantu,
Andai permata ku mengalir, mereka memeluk ku.

Ku katakan, indahnya hidup ini.
Hari2 yang di beri rahmat, nikmat dari-NYA,
Sentiasa menyayangi hamba2-NYA,
Biar pun betapanya dosa ku, pintu taubat-NYA sentiasa terbuka,

Ku katakan, indahnya hidup ini.
Tiada kata bicara,
Tiada cara untuk ditunjukkan,
Sememangnya kita merasai hari demi hari.

KU KATAKAN, "INDAHNYA HIDUP INI!!"
video

~Sekeliling~

Ku berlari.
Jauh dari segala kesesakan.
Fikiran, ragam sekeliling, pekara2 yang tidak masuk akal.
Cuba aku menjauhkan diri.
Hajat itu sudah pun meninggi.
Tidak kesampaian itu yang pasti.

Hey!
Aku berusaha kamu tahu.
Cuba, terus mencuba.
Biarpun hingga akhir waktu.
Setidak2nya, aku berusaha.
Kamu?
Itu urusana kamu bukan aku.

Biarpun hajat kurang tercapai.
Aku pelajarinya,
hari ke hari.
Demi waktu itu,
ilmu ku kian bertambah akan sekeliling.

Ingatkan aku?
Kaseh di beri kepada mereka.
Mereka yang tahu berbicara,
bukan pandai berkata2.
perbezaan, kamu mengerti.

Pergolakan kata.
Yang telah melihat dunia,
Berjalan-Melihat-Mentafsir.
Aku?
Tidak sesempurna itu.
Cuba untuk menjadi itu.

Salah? Sendiri..

"Ko aa..Asyik lepas goal je!".
"Ko plak, tak goal2!".

"Ko nih...".

Hey! Kenapa salahkan dia? Lepas itu dia pula. berterusan menyalahkan orang lain? Sudah itu? Kau menjadi puas?

Lihat sini, salah yang telah kau buat :-
  1. Menyalahkan orang lain.
  2. Melemahkan semangat rakan.
  3. Tidak sedar akan kesalahan sendiri.
  4. Fikir kau bagus.
  5. ...Kamu sendiri boleh berfikir bukan.
...Suka kamu salahkan orang lain, wah! Lagi teruk rakan kamu sendiri yang kamu salahkan. Atas dasar apa? Apa kejadahnya?

Kata Ah-Tong," Jangan salahkan orang lain. Diri sendiri yang buat silap."
Bak pepatah ' makan dalam' maksudnya. Hey! knaR, kamu terutamanya. Ingat, salah sendiri baik?

.....terimas kepada kamu...

'Hari-Seronok' di Kenny



Wow indahnya menyambut 'Hari-Seronok' di tempat kerja ku. Buat julung kalinya aku menyambut 'Hari-Seronok' dalam hidup ku. Begini aku di 'touch up' kan. Awalnya aku berjaya mengelirukan rakan kerja ku, hal ini berlaku kerna terdapat seorang lagi rakan ku yang namanya seiras dengan ku, cuma di-bin-kan orang lain. Akhirnya, setelah mereka mencari hingga ke lobang cacing, Terkantoi jua helah ku. Cuba aku untuk mengelak, berkali2 aku merayu, akhirnya rakan ku melaungkan kata2 ini, " Dah la Jehan, kau menyerah sahaja. Tiada guna kau larikan diri lagi. Setahun hanya sekaliChet!macam raya la pulak, tapi memang betul pon. Kemudian ku menyerah. Hasilnya. Tidak mengapa, aku suka juga akan ini. Ya! Kaseh juga di beri kepada Edyka yang membelanja makan-minum malam ku di Awe. Kaseh diberi kepada kamu.

Kaseh diberi kepada rakan Kenny ku..Sayang akan kamu juga~

bukan hari ni ya 'Hari-Seronok' ku..sudah berlalu...





Bukan kerna Ekstrem.

Saat itu sangat rancak jari-jemari ini berjoget di atas papan kekunci,
berjoget2 mengikut alunan muzik yang dimainkan,
suka? Entah mengapa.

Kini? Tidak lagi berjoget.
Hey! Jari itu tidak sakit tahu?
Mungkin........mungkin juga....