Kaseh Diberi

aku.yang.baru.atau.aku.kian.dewasa--

orang.berbicara.aku.telah.berubah-aku.yang.culture.shock?aku.inginkan.kebebasan?aku.sendiri.menjadi.bengong-aku.merenung.kedalam.hati.yang.mengepam.oksigen.ini--

--kau.telah.berubah-kau.sedang.berubah-berhati2.itulah.kata.'adek'-kata.'adek'.lagi.banyak.orang.mahu.mencuba2.jadi.berjaga2.kerna.fitnah.itu.selalu.hadir-kata.'adek'.lagi.kau.yang.lebih.mengetahui.daripada.orang.lain.kerna.kau.adalah.dirimu.sendiri--

--kata.Bomar.kita.umpama.roda-aku.cuba.ketengahkan.buah.fikiran.ku-kalau.kita.macam.kaki.boleh.tak.Bomar?lafaz.Bomar.kurang.sesuai.kerna.kaki.selalu.dibawah.meski.naim.kata.kadang.kala.kaki.naik.ketika.melangkah.tapi.tetap.dibawah.jadi.tidak.sesuai--

--aku.roda?aku.bukan.kaki-banyak.ku.pelajari.sebulan.ini-sosial-kerjaya-makian-sumpah.saranah-pujian-tangisan-gelak.tawa-kosong?aku.ingin.menjadi.aku.yang.dulu-tapi.tidak-kerna.aku.sedang.membesar.walaupun.badan.ku.tetap.sahaja--

AKU.adalah--

2 comments:

v i r u s s . d e t e c t e d said...

hahhhahaahah...
makin meningkat dewasa mmg laa makin berubah~
kalo x berubah ssh laa..
bayangkan,,,kalo kita makin membesar tapi x berubah..?
mst cam pelik kan,,,tapi kita kne laa kawal perubahan ap yg selaras ngn kedewasaan kita~
wee....

nur 'izzat said...

yo.
ma.
naim in da house.
yo2.
raping.
yo