Kaseh Diberi

Sebaik-baik Nikmat #Intro

Bismillah Ar-Rahman Ar-Rahim


  • Sebaik-baik membawa maksud sesuatu yang baik, namun ianya lebih baik daripada sesuatu itu. Maka, terbitlah kosakata, Sebaik-baik. *definasi ku
  • Nikmat pula bermaksud perasaan yang merasa cukup selesa dengan keadaan itu. Kalian diberi peluang untuk tidak melakukan assignment, tidak perlu membayar saman, tidak perlu melangsaikan hutang PTPTN/Bank dan lain-lain. Rasa akan 'perasaan' itu?
(Namun ianya tertaklu kepada penjelasan seorang yang minat/perosak bahasa, seperti ku.)

Namun, apa pula dimaksudkan dengan Sebaik-baik Nikmat itu? Merasa terbaik kerna tidak perlu menjelaskan hutang piutang? Ops! Ini bukanlah tulisan "Pendidikan Percuma". Teruskan membaca, kerna ini bukanlah itu. Ini adalah tulisan ku, tulisan manusia biasa yang suka ber#Fikir.

Ini kisah seorang dewasa, ya dewasa, bersama-sama harinya yang penuh dengan #Fikir. Merentas hari demi hari dengan kelewatan bertutur akibat #Fikir. Mengkusutkan saat-saatnya dengan #Fikir. Entah mengapa dan kenapa. Mungkin juga berkaitan dengan Sebaik-baik Nikmat. Nikmat yang dia rasai untuk kebaik orang lain, jadi dia terus ber#Fikir dan lagi.

Nikmat, atau Nik panggilan manjanya. Silakan.

No comments: