Kaseh Diberi

Yeah!!tanggal 27 Ramadhan..aku keluar membeli-belah dengan rakan2 ( Nafis, baSyek n baWan ) di sekitar Lowyat..

Adeh!! Perjalanan yang cukup panjang~~
>pencarian demi pencarian. pilihan demi pilihan. kebluran demi kebluran. runsing kelape eh2 kepale ku memikirkannya.<

Akhirnya ku temui. Serta mendapat hadiah daripada perjalanan yang cukup hebat itu. Tulang belakang ku kembali sakit. Serta hadiah yang menarik. Aku telah jatuh sakit, demam. ( syafakallah ).

28 Ramadhan.
Setiba di kampung tercinta bersama2 dengan mak Endak, Jiha n 'Abid. Badan ku kembali 'di atas paras normal'. Sejuk menusuk tulang empat kerat ku. Semestinya tulang belakang ku kembali sakit. Dalam fikiran ku ketika itu, aku akan di hantar ke hospital petang itu. Mak Icu menyarankan kepada ku untuk berbuka puase kerana takut2 memudharatkan ku. Dengan semangat yang ada ku menolak cadangan mak Icu.

Tengah hari itu, ku sekali lagi kuar bersama2 'Abid n Mirul. Walaupun ku dalam keadaan yang sangat2 dharurat, tetap ku gagahkan langkah ku untuk ke pekan Teluk Intan. Best scene..Hampir2 kene langgar dek kereta sebabnya tak stabil mase satu Pajero lalu sebelah ( mybe Bernoulli's principle. Hehehe. )

Inilah sedikit nukilan ku dalam keadaan yang kurang sihat.. Selamat membaca..maaf jika bahasa tunggang langgang...

SELAMAT HARI RAYE MAAF ZAHIR DAN BATIN!! 4 student that take PMR n SPM don't forget to study..Do your best!! Pray to ALLAH.

1 comment:

Ahmad ibnu Khairuddin said...

bagus naim ni..
igt aje bernouli's principle tu..

ramadhan kareem..tinggal beberapa jam saja lagi :(