Kaseh Diberi

Sejarah

Bismillah Ar-Rahman Ar-Rahim

Hari berlalu hari, kenangan bertambah menjadi sejarah hidup. Pesan bijak pandai, " Belajar dari sejarah."
Benar! Kau mungkin setuju pada ku selepas ini.

Saat bemesra dengan keluarga terchenta, kebiasaan, ibubapa kita akan membuka lembaran sejarah mereka, adakala berbunyi bergini, " Atok korang dulu bagi abah duit belanja pergi sekolah rm0.30 je, korang sekarang rm30." , " Mak dulu mane ade laptop, boleh je belajar." DAn lainnya.

Itu semua dari sejarah mereka bukan? Kini menjadi pedoman, renungan, pengisian bersama yang mahukannya.

Saat ini, teringat akan sejarah/kenangan dahulu. Bagai sekelip mata, tadika, sek. rendah, sek. menengah, kerja, universiti. Aku sudah menjadi aku? Takut mengulang kesilapan lalu. Lantas aku teringat saat dulu. Terkenang saat manis dahulu, tapi ku coret sedikit di entri ini. Sekadar ingin memberi tahu...

AKU RINDU KALIAN!!

2 comments:

Alexumar said...

"Takut mengulang kesilapan lalu. Lantas aku teringat saat dulu."

semua orang camtu .

it motivates us to be better~

najid jamal said...

naim, smoga kenangan kita bersama (1 dorm) dapat menjadi pedoman akan datang...tibe rasa nk jumpa anta