Kaseh Diberi

Ringkasan Lepasan SPM ku.

2008, inilah tarikh keramat bagi ku. Berakhir sudah sistem pentarbiah, bermula pula kehidupan yang sebenar. For the longest timesmbl m'dgr dndagan rockapella aku "bagaikan katak di bawah tempurung", lena di alam maya yang sementara yang penuh dengan Ilmu2. Kini, aku berada betul2, tepat2 di alam yang..jeng3 sndri leh smbug ape pktaan sesuai.

Berbagai ragam manusia yang ku temui saban hari, akal yang sihat, luaran yang sihat, dalaman yang sihat, tar jalanan, permata di booth Poh Kong, buku yang kotor dek debu, bermacam2 manusia ku temui setiap hari.

Pendirian ku? Kenapa dipertikaikan. Kau risau tentang diri ku? Tidak risau tentang diri mu? Kau kata aku telah berubah? Kerna kau belum temui kehidupan yang sebenar. Kau kata aku ini dan itu. Kau tahu apa kesudahan diri ku serta diri mu? Kau hebat kerna sanggup mencipta forum untuk berbicara prihal orang lain. Hebat. mujur aku xpunye mse utk pkr sia2 tu

Terharu jiwa ini, sebak di dada, besar hati ku rasakan. Banyak program yang cuba di aturkan oleh orang2 yang ingin menyusun program untuk diri ku dan khususnya rakan2 batch14 sekolah ku. Tapi, berapa sahaja yang mampu mengikutinya? Aku ucapkan ribuan jazakallah atas usaha murni mereka yang berusaha.

Mencari ku? Jika anda pergi ke shopping complex di sekitar Klang dan perut anda berkeroncongmcm lgu M.Nasir "keroncong buat Ana mungkin jumpa saya di "sana". Sebagai apa? Manager yang tentukan.

Isilah masa anda sebelum ada yang mengisikan. Tentukanlah yang terbaik untuk anda. Bak pepatah "Hidup kita berdasarkan dengan apa yang kita AGENDAkan." Kuliah terakhir ku beri perhatian adalah kuliah abg.Zulhilmi, apa yang menarik minat saya? Satu je yang menjadi milik manusia sebagai hamba Pencipta. Apa itu? Pilihan, pilihan kita sendiri. bidiffer3nt. Anda lebih mengetahui apa yang anda agendakan. Buatlah pilihan yanganda sndri leh isi perkataan slps tu.

1 comment:

Anonymous said...

erm... emosi terselit