Kaseh Diberi

bila 'SUKA' menjadi 'BENCI'

YEAH! Kini aku menjadi salah seorang daripada 'mereka'. Siapa 'mereka'? Aku kini seorang daripada 'Alumni sekolah aku. Suka? Semestinya bukan? Aku sangat gembira kamu tahu. Ya aku mahu beritakan pada kamu-lah ini.

Aku sudah mula hidup didunia sebenar kamu tahu. Duit saku ku, aku sendiri yang sara. Tiada pergantungan lagi bagi ku, meski bukan seperti sesetengah rakan ku yang kaya-raya. Inilah aku, rakyat biasa yang..biasa bisa. Wah! Beritahu pada mu ini, dunia ini sebenarnya macam ini dan macam itu kamu tahu, ya, sesetengah kamu yang tahu dan sesetengah kamu yang angkat tangan menyerah tidak ketahuan bukan. Banyak ku pelajari, rakan baru, pengalaman baru, banyak yang baru.

Ya, aku rindu suasana dulu. Kata rakan, bi'ah itu hanya ada di sekolah ku. Aku membuat pelbagai rancangan supaya ku kecapi semula bi'ah itu. Minta cuti, minta waktu kerja di jauh2kan waktunya, sebagai apa? Supaya ku punya masa ke masa silam itu. Suka, bila ku punya masa untuk ke masa itu, tapi 'hadiah terbaik' untuk ku. Lihat ini dan ini juga.

KINI yang terbaru kamu tahu? Ya, aku kabarkan pada kamu ini. Aku ke sekolah ku. Seronok berbual bersama rakan lama, jumpa dengan 'anak buah' dorm ku. Kata 'mereka', aku sibuk cerita akan 'benda yang ku ta'asub'ini kerana sekolah ku berlaku pergelutan 'jemaah', sebagai apa?!. Kata lagi aku mengajak rakan2 lain. Lagi terbaik, dalam sidang yang dipanggil Liqa' Naquba', kamu tahu guru yang selama ini ku hormati, ku sanjung kata bergini pada ku, maaf ayat ini sama isinya cuma ayat telah di sesuaikan seperti coretan ku, " Muallimah tahu, knaR bertandang ke sekolah semalam merancang untuk menjatuhkan sekolah ini!." Itu kata guru yang ku canjung selama ini. " Tidak muallimah, saya ada di sit ketika knaR bersembang, knaR cerita akan pengalaman kerjanya di Kenny Roger. Itu sahaja." Kawan ku membela ku. " Aah! Muallimah tidak percaya. Akan muallimah siasat akan 'kes' ini!." Sambung guru yang ku 'sanjung'tidak lagi kini. Sakit hati ku mendengar cerita ini dari rakan ku setelah kami selesai 'diskusi' bersama P.C Razak.

Hati? SAKIT!! aku kata..bila 'SUKA' menjadi 'BENCI'!! Fitnah? Ya. Itu sekolah ku. Kamu tahu dunia? Aku khabar pada kamu. Hebat tidak sekolah ku? AKU BENCI AKAN KENANGAN SILAM DI SITU!! ~rakan, kamu marah dengan posting ku? ini entri marah ku. kamu tidak tahu selagi bukan kena pada batang hidung kamu sendiri. Ibu maafkan aku, kerna ku tidak dapat patuh akan kata mu pada ku. MAAFkan aku Ibu.

p/s: Ada sangkutan paut dengan prihal ini akan ku entrikan pada posting yang mendatang..secepat mungkin bisa.

6 comments:

mnmnur said...

uh. ko sms ngan muallimah ape lak? x sangke seh mllmh yg ber'tarbiyah' camtu pon ade sifat canih en. ish. sabo jela naim. kalo akula jadi ko. aku jupe mllmh uh. ckp direct tros! kene bg tazkirah sket psl fitnah kat dpn mata idung die. seriesli faiz lee do. x le bia kn die rase diri die btol sgt.... manusia la katekan... x lepas dr kesilapan. walaupon digelar muallimah, latar belakang yg bertarbiyyah cemane pon, tetap buat silap. bezanya silap besar ato kecik je. ato dirasanye kecik, tp mem'besar'. huuu. cam kes ko ni lah...


x nk ckp direct kat mllmh uh?? kalo nk g aku nk join!

knaR said...

mleh aa aku ijat..thx atas komen ko..ape yg aku tau..

aku xde kne mengene ngan sek tu dah..

FUCK HIRA'!!

dorg nk..dorg dtg jmpe aku mntk maaf..mati aa..

HiJau said...

rilek we.

jgn salahkan skola. salahkan individu sudey. huahua.

mnmnur said...

hu. tol do jgn mara hira'. hira' skola aku weh!! mara a individu yg buat ko mara.. huu.. x sangke tol murabbi leh wat camtuh... isk3. so sad that kind of murabbi.....

knaR said...

sry..tp..mejoriti cmtu skrg..tu yang parah tuh..tape2..

Biarkan berlalu itu,
kenangan sahaja apa yang di tinggalkan~~

Maaf ya rakan..trimas ingatkan daku..individu, bukan sekolah..baiklah!

munir said...

salam naim.. .. .. .. p/s: ana kene mcm enta sjk skola lagik..dn ana masih sygkn hira'.. :)