Kaseh Diberi

Kanching prt.2

Setibanya ditempat kejadian, Sg. Kanching. Lalu peserta2 konvoi motor-press-lah pun menyidai motor yang ditunggang mereka sebentar tadi. Justeru itu kami berangkat ke tempat yang dijanjikan, dimana kami sudah punya wakil yang menjaga pondok sebagai tempat kami berteduh.

Sungai+air terjun tesergam indah di bawah kami. hanya beberapa anak tangga kami sudah boleh membasahi tubuh kami dengan air segar-bugar, air terjun Kanching. Kami mengambil masa seketika untuk menyalin baju mandikecuali penulis dimana sudah siap sedia sedari awal lagi huhu, lalu kami bergegas ke 'kolam' buatan yang berada di bawah air terjun bertingkat itu.

Permulaan yang baik, sudah ada yang ditolak jatuh ke dalam 'kolam'. Pada saat itu tidak ramai pengunjung ke sungai itu, maka kami bagaikan raja penakluk sungai itu. Agak dalam? Hanya paras dada ku, punya tempat untuk melompatboleh wat aksi free-style dengan hadirnya tiga bonggol batu buatan. Melompat+berenang, itulah aksi2 terawal rakan2 ku. Ada yang sudah mula dengan aksi 'summer-salk' tetapi aksi 'back-flip' dimulakan oleh saudara Ijam, yang mana telah membakar semangat ku untuk terus coba dan terus mencoba aksi itu. Sehingga aku dan rakan ku, Shah, menjadi ketagihan yang melampau dengan aksi 'Hebat' itu.

Lompatan demi lompatan, aksi bebas demi aksi bebas, kami berlajar dari kesilapan, juga ada yang tahu mengeji, tetap kami berusaha akan sesuatu yang baru. Sehingga aksi 'back-flip' lima-kali berturut2 dilakukan oleh aku dan shah akibat ketagiahan aksi tersebut yang melampausebab tulah suare sengau 2hari pastuh. Aksi tersebut telah kami rakamkan dalam talipon-bimbit seorang rakan kami. Tapi, tidak menjadi rezeki kami kerna talipon-bimbit itu dihantar 'service' justeru pulang dari Kanching dan telah hilang rakaman tersebut. Akan tetapi rakaman yang sempat diselamatkan oleh rakan ku Edyka adalah rakaman penerjun2 Kanching secara berjemaah+berturutan+chantekboleh dapatkan pada beliau, penulis juga terlibat.

Aksi yang gembira juga adalah mendaki air terjun yang berkecuraman 65darjahpenulis tidak dapat mengikuti aksi tersebut disebabkan masalah penglihatan, kecian~.

~TamaT bahgian ini~

No comments: