Kaseh Diberi

Keinginan

Lumrah? Ya. Aku mahu yang itu. Kau mahu yang itu pula. Dia mahu yang lagi satu. Itulah keinginan. Samada sama atau berlainan...

Saat itu kau mahu yang itu. Apakah keinginan mu akan sesuatu itu kekal? Sebentar yang itu, sedikit waktu lagi, berubah bukan? Mungkin, hukum alamnya, ya. Hey! Banyak ya keinginan kau. Adakah keinginan kau menyusahkan orang lain? Kau mahu yang itu sedangkan si dia juga mahu yang itu. Berkelahi untuk mendapatkan itu? Bertolak ansur, boleh? Berusaha bersama2 untuk mendapatkan itu? Kau lebih fahami apa yang telah kau lakukan.

Keinginan aku? Keliru aku akan itu. Tapi kamu mesti pasangan yang utama akan keinginan mu itu. Bukan aku berkata2, tapi jari ku yang terus menaip. Mulut ku terkatup, jadi jari ku yang bercoret. Sememangnya punyai kelemahan bukan. Maaf jika selama ini keinginan ku akan apa jua menyusahkan kalian. Cuba diri ini untuk tidak menyusahkan kalian lagi. Entri keinginan ku sertakan mohon maaf dari diri yang hina ini akan keinginan ku yang telah menyusahkan kalian.

knaR yang memohon ke maafan.
Maafkan aku?

No comments: