Kaseh Diberi

inilah KhidmatPesananRingkas

Khidmat Pesanan Ringkas atau lebih dikenali dengan SimpleMassageSangat(SMS)adalah satu perkhidmatan yang diberi idea oleh seseorang untuk memudahkan manusia sejagat. Tidak begitu rakan pembaca ku?

Betul bukan persoalan ku ini? Tetapi mengapa aku yang dipersalahkan? Aku juga.. Mana sahaja aku juga. Sedikit perkongsian untuk anda pembacathx kerna sudi bace blog ni.

Aku sudah bebas? Ya setahun aku tunggu saat ini, ya kerna usia ku sudah 'lanjut'. Siapa yang tidak rindu tempat dia suka dan duka, tempat dia naif menjadi pandai. Apa itu? Sekolah ku! Yeah..Yeah! Tapi sedikit2 menjadi mimpi ngeri ku akan tempat itu. Aah! mengenai bicara ini aku mengirimkan KPR kepada guru yang ku rindu juga, baik orangnya, suka aku akan guru itu, sangat gembira bersamanya sungguh. Tapi, suka kita akan seseorang lain 'ganjara' yang kita terimabukan terima kaseh laa.

>ok nih persoalan baru. Apa itu KPR atau Khidmat Pesanan Ringkas? Semestinya satu atau lebih pesanan yang ringkas betul? Lebih ringkas lebih jimat bertul? Sebab itu 'mereka' mengolah SMS sebagai SimpleMassageSaving, macam itulah baru betul. Berbalik kepada coretan tersangkut ku.

Ohyaii.. Mulanya itu fikiran ku berdolak dalik, ingin mengutus pesanan penuh atau mengikut edaran KPR. Keputusannya, aku mengikut edaran KPR. Berbicara..bermadah kata.. Gembira aku diakhir perbualan itu. Ops! Siapa tidak gembira berKPR dengan guru yang dirindui, betul? Ya kau sendiri lebih tahu akan itu.

Selang beberapa ketika aku ke sana. Ya rindu kau tahu. Aku ke sana dengan rakan baik ku, Me.Or. Jadi ke sana jumpa dengan adik2 secara ringkas gitu. Bersalaman, berpelukan, ketawa, senyum banyak juga ya aktiviti ku. SAKIT HATI ku!! Pabila ku di khabarkan mengenai satu cerita, ya masih di dalam tajuk. Aku di di tanya oleh seorang 'adik' aku ada KPR dengan guru itu? Jawapan ku? sudah tentu ya. Di khabarkan pada ku yang guru itu berdiskusi di dalam kelasnya akan temu-bual ku bersamanya melalui KPR. Hah?! apa dia yang di diskusikan itu? ikuti kisah ini seterusnya..

Apa yang di diskusikan? Mengenai bicara ringkas kubukankah itu KPR? guru itu bertanya akan muridnya apa yang ku taip padanya. Dia juga berbicara, "Apa nak jadi dengan murid2 sekarang? Berbicara bahasa sebegini dengan seorang guru." Ku ubah sedikit baik kata guru 'ku' itu akan tetapi motifnya tetap sama. Berakhir sudah kisah ini.

>Aduyai~ Apa ini KhidmatPesananRingkas atau KhidmatPesananPanjang? Engkau lebih mengetahui. Ya mungkin salah ku. Aku paham akan guru2 di sekolah ku. Aku benar paham! Kau yang bersekolah sama dengan ku mungkin lebih memahami atau kau hanya berlajar buka buku, ada juga yang begitu..
Pesanku tak semua yang kita suka baik untuk kita dan tak semua yang kita benci buruk untuk kita, DIAlah yang maha Mengetahui akan baik buruk bagi kita.

2 comments:

thaaqhib said...

erm.. isu kecil. kenapa lah boleh jadi camni.. adoi..

KPR ek.

erm..takpe..jgn timbul isu..sabar! jaga hati

knaR said...

tu la bro..sy pon tara phm laa..plik jew..aduyai..