Kaseh Diberi

Kanching prt.1

Setelah 2 bulan bekerja, ramai kenalan bertambah, bermacam2 perangai ku temui. Ada yang menggembirakan, menyusahkan, membencikan dan berbagai2bak kate kak Haida mungkin kepala ku ini akan meletup jika terus begitu hari-demi-hari. Akhirnya, entah siapa punya idea "Kami warga lelaki Kenny Roger Roaster Bkt. Tinggi!!pergh dengan semangat melaungkannya ber-konvoi secara jama'i ke Sg./air terjun Kanching!! YEAH!!maksud syscara jujurnya ade 3pom sbagai-bagai(ayat kak haida juga).

Al-Keesah INTRO

Setelah tolak-tambah-bahagi2-tiada darab..huh tidak ku sempat mengira berapa banyak motor-press-lah dan juga 1 motor-pandu-lah ber-konvoi ke Sg.Kanchin. Inilah pengalaman ku buat julung2 kali nyer mombonceng serta ber-konvoi beramai2 macam saat ituyo laa badak2 skool sume nek krete jew. Sewaktu perjalanan pergi ku menjadi pembonceng kepada Khai dengan motor yang berjenama..kaler birusebenarnya penulis sgt naif akan motor2 nih sbb tu lesen motor pn tiada. Sangat seronok! Tiada penulisan yang dapat di coretkan, tiada kata yang dapat di lemparkan, hanya riaksi muka yang kesal kerna bila di tanya "seronok ka?" tiada apa yang dapat di gambarkan kegembiraannya percutian satu pagi setengah petang itu. Jujur ku katakan, tiada unsur2 penipuan di sini. Aku yang tidak tahu-menahu al-keesah motor-press-lah ini merasa terharu kerana berjaya merempitsbagai pembonceng laa dengan begitu laju serta 'Jauh perjalanan, luah pengetahuan'.

Rule-jalan-raya? Memang penulis naif tetang motor. (sweeret~ nih secrate xleh tau)

Mencelah, mencelah serta mencelah.. Akhirnya tiba kami semua dengan selamat di tempat kejadianSyukur Alhamdulillah. Aku berasa sungguh teruja kerna berjaya tiba di sana dan saat itulah pengalaman ku yang pertama ber-konvoi sebagai pembonceng motor-press-lah. Perasan ku, akulah yang paling tidak terkata kerna kegembiraan saat ituye laa bru 1st time hee..

~Tamat Kanching prt.1~

Banyak kisah dalam part.1 yang tidak dapat ku ungkapkan hanya dengan penulisan. iALLAH akan ku smpaikan dalam bentuk perbualan jika kita bersua nanti iALLAH.

2 comments:

Meor M. Syafiq said...

naim tipu!!!!
kau sudah pernah merempit ngan aku apa?

Ben Ramli said...

aduyai..nih merempit konvoi..haha..