Kaseh Diberi

Disebalik pemergian prt.1

6 April,

Mulanya, seperti biasa. Pergi ke kenny, bersalaman dengan rakan sejawatlaki2 only kemudian makan sebelum memulakan kerjahari itu aku menjadi hostess antara shift yang tidak ku minat. Jam menunjukkan 6 lebihtak silap ku, aku mendapat satu panggilan yang mulanya ku rasakan panggilan biasa, akan tetapi paggilan itu menjadi panggilan kecemasan. Panggilan yang dibuat dari rumah ku di batu belah,dari adik ku...

Berpisah sudah~ Segalanya~

Yang tinggal hanyalah kenangan~
Diiring doa dan airmata~
Yang pergi takkan kembali lagi~~

......Aku kembali ke meja hostess, blur seketika. Aku pergi jumpa manager untuk minta cuti pulang ke kampungsebenarnya ke rumah arwah, Kampar. Aku meminta untuk keluar lebih awal, dapat, ku keluar awal sejam dari shift ku.

"Ko nih kenape? Senyum aa sikit. Dari tadi murung je, dah la hostess." Kata Syukran kepada ku.
"Jehan ok? Jehan sihat?" Aku, geleng. Kak Haidar pun tanya. "Kenapa?" "Mak cik saya baru meninggal tadi." Jawab ku. Kak Haidar hanya mampu mengucap takziah, mungkin fikirnya berkata lebih baik aku sendirian, biarpun adakala die berdiri di samping ku tetapi cuba untuk mengubah topik perbualan meski aku tidak memberi respon yang baik.
Ramai kawan2 yang tegur ku, cuba untuk buat ku gembira. Adakalanya mereka kenekan aku dengan
Pelita . Bercelaru fikiran ku saat itu, sedih yang pastinya+berbunga hatimane tak-nya Pelita makan kt KFC+rakan belanja Hagen~Dazzbiarpun kongsi2, thx kengkawan.

Pulang ke rumah. Bersiap2 serta bergegas ke rumah ku di Batu Belah bersama2 mak cik ku.


Al-Fatihah di berikan kepada Khadijah bte. Ruqayyah.
nantikan sambungannya...

No comments: